Comencen els treballs de pavimentació i supressió de barreres arquitectòniques


Comencen les obres per millorar diversos punts d’arreu del municipi, tant pel que fa a la pavimentació de carrers en la seva totalitat, com per dur a terme la reducció de barreres arquitectòniques. Els treballs està previst que finalitzin a finals del proper mes d’abril i s’han destinat dos equips per asfaltar, i un altre equip per a les feines que serviran per millorar l’accessibilitat dels vianants.

Els primers treballs d’avui dilluns han començat al Carrer Mercè Rodoreda, al barri d’Els Pins, en plena zona turística. Durant aquests primers dies les tasques seguiran en tota aquesta zona de S’Abanell i Francesc Macià, mentre que d’aquí a unes dues setmanes la previsió és que la feina es concentri al Passeig de la marina, Plaça Catalunya i Carrer Esperança.

D’aquesta manera, s’aniran cobrint en tots els carrers i zones d’arreu del municipi on s’ha previst actuar en aquesta campanya. La feina per fases s’ha planificat de manera coordinada amb la Policia Local de Blanes.

Obres de pavimentació i accessibilitat valorades en 832.000 €

L’Ajuntament de Blanes farà una inversió valorada en 832.295’25 € que incidirà en diversos carrers de la vila, després que fa tres anys que no s’havia dut a terme cap campanya intensiva d’asfaltatge al municipi. Els treballs de pavimentació, sense comptar els que incidiran en la millora de l’accessibilitat, abastaran una superfície total de 21.466 m2. En un principi les previsions eren que es pogués començar a fer al desembre. Al haver de fer-se les actes de replanteig, però, la data es va anar endarrerint, decidint-se finalment que començarien a principis de febrer.

Els treballs que es faran durant els tres propers mesos formen part d’un projecte global de prop de dos milions d’euros: 1.938.689’81 €, que inclouen tant pavimentació com eliminació de barreres arquitectòniques. D’aquest total, l’Ajuntament de Blanes ha destinat 619.767’81 € per fer la 1a Fase del projecte, que inclou aquells vials i trams de carrers que s’han prioritzat en funció dels què presenten més mal estat, o bé perquè hi passa un major volum de vehicles en relació a la resta.

Un total de set empreses van concórrer al concurs, que finalment es va adjudicar a una UTE (Unió Temporal d’Empreses) formada per Aglomerats Girona i AMSA. A l’hora de triar l’adjudicatari va prevaler l’empresa que va presentar el compromís de fer el nombre més elevat de vials –tant de pavimentació com d’eliminació de barreres arquitectòniques- pel mateix import de sortida. En aquest sentit, a banda dels vials que era obligatori realitzar amb el preu de sortida del concurs, la UTE guanyadora també actuarà en tota una sèrie de carrers valorats en 212.527’44 €, per la qual cosa la inversió total estarà valorada en 832.295’25 €.

Tres principals eixos d’actuació

Una de les principals millores en què s’incidirà amb aquests treballs la major part del recorregut de l’Avinguda d’Europa, un dels vials més destacats amb què compta el municipi. Durant els darrers anys ha esdevingut pràcticament en el principal vial d’entrada a la vila, el què connecta més ràpidament amb el centre i les platges, ja que enllaça des de la GI-600 fins al nucli urbà passant per la GI-682.

La segona actuació més destacada que es durà a terme té a veure amb la propera posada en marxa del nou edifici de l’Escola Sa Forcanera, entre el barri de Mas Enlaire i la carretera GI-682. La seva construcció es preveu que estigui enllestida d’aquí a pocs mesos, amb la perspectiva que es pugui posar en marxa el curs vinent. S’ha tingut en compte aquesta circumstància, i per això es pavimentarà l’accés que hi ha des de l’Avinguda de la Pau, així com la seva connexió amb la Plaça Onze de Setembre, on estan ubicats els mòduls prefabricats on fan classes els alumnes.

Per últim, el tercer gruix d’actuacions són totes aquelles relacionades amb la millora de l’accessibilitat dels vianants. Del total de 832.295’25 € en què estan valorats els treballs, un 20% es destinaran a la reducció de barreres arquitectòniques. S’han buscat circuits lògics que siguin més concorreguts per les persones afectades, i també es vol reforçar el màxim nombre possible d’enllaços en la zona turística.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s