Entrevista El Punt Diari a Lourdes Fàbrega


Per què surt del govern?

Per discrepàncies profundes respecte a decisions polítiques i de gestió amb l’actual equip de govern de Blanes. Ho vaig intentar arreglar, ho vaig intentar reconduir durant més d’un any. Al començament hi ha una qüestió de lleialtat i de respecte per qui mana a l’equip de govern. Però quan hi comencen a entrar en joc qüestions de principi i d’ètica i veus que has de donar suport a decisions amb què no estàs d’acord, per mi era impossible seguir. A més, estava aixecant expectatives de canvi entre la ciutadania i s’ha anat fent patent amb el pas del temps que jo no les podria complir per manca de suport de la resta de l’equip de govern.

Èticament, a quines coses no podia donar suport?

La primera qüestió fonamental a què vaig donar suport i que em vaig plantejar no donar-ne va ser el pla d’Ajust. Em vaig plantejar no anar al ple. Després, el tema de la subrogació del personal del consorci. Aquestes són qüestions que jo havia de votar sense perjudicar el grup. Però després hi ha coses més subtils. Et veus obligada a votar uns pressupostos i dius: “coi, haurien pogut ser més socials” o “coi, hauríem pogut fer millor el tema de les zones blaves”. Per què si s’estaven preparant una concessió de zones blaves, no hem tingut temps d’explicar-ho a al ciutadania?

Però vostè estava dins el govern i era la mà dreta de Marigó

Jo de cara enfora era la número dos i mà dreta de l’alcalde. Però quan jo he plantejat internament que aquestes coses es podien fer d’una altra manera, a mi se m’ha fet callar. Se m’ha dit que no critiqués companys, quan ho estava fent internament. Cada vegada que he anat expressant més incomoditat per qüestions d’aquesta naturalesa he vist que cada vegada molestava més, fins al punt que m’han fet fora. M’han fet fora, perquè molesto.

Ha sentit que els seus companys del grup li feien el buit?

Sí. I així ho ha notat la meitat de l’Ajuntament.

Com es nota, que li fan el buit?

Podria mostrar correus electrònics preguntant coses que no han tingut resposta. O temes que s’havien de coordinar amb àrees meves que no es coordinaven en absolut. El que no es pot fer és que si tinc competències transversals, després et sentis aïllada o que et diguin que no hi pots interferir o coordinar-te amb altres àrees i que cadascú vagi a la seva.

Denuncia que Hisenda i Intervenció està en les mateixes mans. Per què és un problema?

L’interventor municipal és qui ha de controlar la gestió econòmica de l’Ajuntament. I el cap d’Hisenda és qui ha de fer la gestió econòmica de l’Ajuntament. Si les dues figures coincideixen en la mateixa persona, és que el controlador i el controlat és el mateix. Quin control hi ha?

Per què no se separa?

Això se li haurà de preguntar a en Josep Marigó, perquè suggerir-ho, jo ho he suggerit. Quan un Ajuntament ha arribat als nivells que ha arribat l’Ajuntament de Blanes d’endeutament, de dèficit acumulat durant anys… Qui ha fallat? Sí que deuen haver fallat polítics de tots colors, però la tasca de control, com s’ha fet?

Dimitirà com a regidora o continuarà com a regidora no adscrita?

Ho estic considerant. Si crec que puc ser de servei al poble de Blanes, em quedaré. Estic rebent moltes mostres de suport i m’estan dient que no plegui, que he d’utilitzar la capacitat per poder preguntar coses i intervenir que dóna ser regidor.

I el carnet del PSC, el mantindrà?

Això és un altre tema que estic considerant sempre que no em facin fora, que és una altra possibilitat. Aquí hi pot jugar el PSC a escala supramunicipal. Jo sóc una persona molt d’esquerres. Però alhora sóc pragmàtica i toco de peus a terra. Pensar en utopies que no són realitzables, no. Fins a data d’avui, i encara a data d’avui, he cregut que el PSC era el més afí a allò que jo pensava. Però si veig que la direcció del partit divergeix del que són les meves idees o les meves idees veig que divergeixen del que és el partit, no hi haurà res que m’hi faci quedar.

Anuncis

Deixa un comentari

