Els Mossos d’Esquadra mantenen una trobada amb taxistes de Lloret, Blanes i Tossa


Puntdiari/Copsar amb més profunditat el dia a dia al carrer i obtenir informació directa de quina és la realitat dels sectors professionals. Són els valuosos resultats que els Mossos d’Esquadra aconsegueixen a partir de les reunions amb col·lectius i entitats. Mitjançant aquest mecanisme de treball, van celebrar la setmana passada una trobada amb taxistes de la Selva per donar-los consells de seguretat, resoldre’ls dubtes tècnics i escoltar la seva problemàtica. Francesc Cardús, el cap de la comissaria de Blanes, va manifestar-los que són conscients que un dels temes que més els afecta és l’intrusisme. Per això, els Mossos fan controls els 365 dies de l’any per intentar detectar els ciutadans que es dediquen al transport de viatgers sense permís; i posen un èmfasi especial a l’aeroport de Girona, on fins i tot al llarg de l’estiu van realitzar vigilàncies de paisà als aparcaments.

Bona nota

Els taxistes van puntuar amb bona nota aquesta tasca i, per aquest motiu, van demanar que els dispositius s’incrementin on ells treballen: Tossa de Mar, Blanes i Lloret de Mar. Arran d’aquesta petició, els agents es van comprometre a fer-ho i, en la mesura del possible, a comunicar-los el nombre d’operatius desplegats i el total d’infractors caçats.

El caporal de l’àrea regional de trànsit de Girona, Domènec Mera, i el caporal de l’oficina de relacions amb la comunitat de Blanes, David Goikotxea, van insistir als oients que si tenen la ferma sospita que hi ha persones que fan de taxistes de manera il·lícita ho posin en coneixement del Departament de Transports a Girona, que al seu torn enviarà la denúncia a la policia. Mera va admetre, però, que en ocasions es troben amb l’handicap de poder demostrar que els ocupants d’un vehicle paguen al conductor pel trajecte, si bé va deixar clar que denúncia que els arriba “es comprova”.

També per trencar amb la sensació que hi ha màniga ampla, va especificar que el procés de sanció als infractors en matèria de transports no queda enlaire, sinó que és llarg. Va recomanar als taxistes, no obstant, que tampoc tinguin mania persecutòria contra qualsevol que carregui passatgers: “Ens arriben denúncies per furgonetes que agafen gent a fora d’hotels. Sovint, el vehicle és de l’establiment i els clients tenen contractat tot un paquet. No s’infringeix res perquè no paguen els trajectes a banda.”

Ja en matèria de seguretat, Goikotxea va indicar-los que sempre intentin evitar l’enfrontament físic. “La persona que va al darrere està en la posició més forta. Hi ha alguns mecanismes que es poden instal·lar al cotxe. Per exemple, perquè prement un botó el 112 rebi una trucada i es localitzi el taxi a través del sistema GPS, perquè s’encengui la paraula SOS al tauler lluminós o perquè s’il·luminin els llums de marxa enrere malgrat que l’automòbil circuli endavant.”

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s